Ako mať zdravý život štýl?

Každý z nás má predispozíciu k určitým ochoreniach, máme to šťastie, že svoj zdravotný stav môžeme účinne ovplyvniť a to tým, že budeme dodržiavať určité zásady, ktoré môžu prispieť k lepšiemu, dlhšiemu a kvalitnejšiemu životu. Sú to tieto štyri základné zásady ktorými sa treba riadiť: 
– vyvážená strava
– pravidelný pohyb
– pozitívne myslenie
– vyhýbanie sa cigaretám a alkoholuovocný salát.jpg

Vyvážená strava
Často opakované slovo. Málokto by vedel povedať, čo presne pod tým rozumieť. Strava by mala byť vyvážená a výživná. Veľa ľudí tento fakt podceňuje a nedbá na to, či konzumuje. Strava však môže ovplyvniť to, či budeme chorí.  Kvalitná strava neznamená len kvalitné dôležitú súčasť pre fyzickú schránku tela, ale aj pre mozog. Správnu funkciu mozgu môžete ovplyvniť – stravou. V dobrom i zlom. Aj to je dôvod, prečo sa naozaj neoplatí ignorovať pojem "racionálna výživa".

Pohyb ako súčasť zdravej životosprávy
Energiu, ktorú prijmeme, musíme tiež vydať. Na pohyb, aspoň formou prechádzky, by sme si mali nájsť čas každý deň. Je to veľmi dôležitý rituál, ktorý telu pomáha pri trávení stravy. Navyše prechádzka v parku, či okružná jazda na bicykli je príjemná aktivita, po ktorej sa určite budete cítiť lepšie.procházka.jpg

Pozitívne myslenie
Zobudiť sa ráno s dobrou náladou, veľmi dobré, aj keď určite nie jednoduché, nakoľko nás niekedy čaká množstvo problémov v práci, či ťažký deň. Pozitívne myslenie zlepšuje psychickú kondíciu a napomáha k fyzickej pohode človeka. Naopak pocit negatívnej nálady zhoršuje nechuť  k hocijakej aktivite, zhoršuje vzťahy s ľuďmi podráždenosťou, ktorá z nás vyžaruje.  Aj keď nie všetko nám vždy vyjde tak, ako si človek naplánuje, ale treba sa cez to povzniesť s úsmevom.
Vyhýbanie sa cigaretám a alkoholu
K tomuto bodu sa netreba asi veľmi rozpisovať. Každý z nás vie, že alkohol, cigarety a nebodaj drogy sú vrcholne nezdravé. Nefajčiť je nesmierne dôležité, ak chcete zachovať svoje cievy v dobrom stave. Pitie alkoholu vám a vášmu telu neskutočne škodí, okrem iného sa napríklad zvyšuje riziko infarktu.

Ohodnoťte příspěvek